Ilmoitin sitten myös Piin treenaamaan ACElle. Jos sinne asti ajelee niin treenaapa sitten samalla molemmat otukset. Harri oli kouluttamassa 38 (!) esteen Stars-rataa, joka oli tuttuun tapaan vaativa ja tekninen. Tosi vaativa omaan tasooni nähden, mutta siinäpä sitä oppii. Jo pelkän radan muistaminen teki tiukkaa, mutta Harrin pointti asian suhteen oli aika kiistaton: 20 estettä kisoissa tuntuu näiden treenien jälkeen kakkupalalta.
Piin kohdalla en jännittänyt suoriutumistamme, joten kaikki meni oman tasomme mukaisesti. Etenimme koko radan useammassa pätkässä, kuten arvelinkin. Radan alussa Harri esitti ohjaustekniikaksi [jokueponyymi] persjättöä, jossa koira jätetään suorittamaan itsenäisesti esteitä suoralle ja kipitetään edelle tekemään se persjättö ikään kuin ennakoivasti. Piille tämä toimi kuin häkä, koiraan tuli vauhtia ja itselläni ei ollut mitään ongelmaa ehtiä sen edelle. Putki/A-erottelu toimi Piillä mainiosti pelkällä ääniohjauksella, minkä Harri sanoikin olevan nykyisillä radoilla melkein välttämätöntä. Kun jaksoin itse juosta, Piistä alkoi löytyä aivan uudenlaista vauhtia. Rohkaistuttuani ajattelemaan että tuolla menolla Pii kyllä nousee kolmosiin jahka pääsemme taas kisaamaan, Harri kehotti asettamaan tavoitteeksi saman tien sen AVAn. "Se on ihan passeli tavoite jos teette vaan hommia." Per aspera ad astra ja sitä rataa.
Rhoon kanssa pääsin myös suureksi yllätyksekseni räpiköimään koko radan läpi pienissä pätkissä. Ihan oikeasta yrittämisestä huolimatta en ehtinyt tekemään samaa persjättöä radan alussa kuin Piin kanssa. Putki/A-erottelu meni Rhooltakin oikein passelisti, mutta sitä seuraavalla putki-pituus-hyppy-pätkällä paljastui, ettei Rhoo vielä oikein osaa hakea pituusestettä. Harrikin huomasi Rhoon asenteen parantuneen viime kerrasta ja Poo keskittyikin oikein mainiosti hommiin kunnes joku ihana haju tiputti sen vireestä kentän takaosassa. Valitettavasti haju oli juuri radan teknisimmässä kohdassa, jota olisin mielelläni treenannut yhteistyökykyisen koiran kanssa, vaan minkäs teet. Rhoo sai kotiläksyksi treenata lyhyitä radanpätkiä loistopalkalla, että saadaan intoa ja nopeutta vielä paremmaksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti